FANDOM

Wiki.png

Logo Wykopedii autorstwa Raens'a

Wykopedia - wolna encyklopedia internetowa poświęcona serwisowi Wykop.pl, treściom na nim zawartym oraz skupionej wokół niego społeczności.

Rys historyczny

Pomysł stworzenia Wykopedii zrodził się 28.10.2008 r. w komentarzach do Kalendarium wykopowych memów, w wątku otwartym przez [[1]] postulującego stworzenie polskiego klonu Encyclopaedii Dramatiki, który byłby poświęcony m.in. wykopowym memom. W tym samym wątku Biauas po raz pierwszy użył nazwy "Wykopedia". Idea Wykopedii spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem, po czym natychmiast umarła. Słowo stało się ciałem 7.07.2009 r., kiedy to bakuj-owi nudziło się dostatecznie mocno, że postanowił zająć się osadzeniem Wykopedii na silnik Wikii i stworzeniem pierwszych haseł. W sukurs przyszedł mu Raens, który stworzył schludne logo projektu oraz grupa zapalonych (czy może: zapalających się) wykopedystów.

Krewni i znajomi

Wykopedia nie jest jedyną witryną poświęconą internetowym memom (thx, Captain Obvious!). Są i inne, w tym takie, które mniej lub bardziej rzeczowo objaśniają memy nie będące oryginalnym wytworem Wykopowiczów, ale chętnie przez nich powtarzane. Wśród tych ostatnich warto wspomnieć o niżej wyliczonych:

  • KnowYourMeme, Internet Meme Database (zobacz znalezisko dotyczące tej witryny) - obszerny wortal dokumentujący najbardziej znane memy anglojęzycznej części internetu.
  • Encyclopedia Dramatica (zobacz znalezisko dotyczące tej witryny) - wiki, w której zebrano całą wiedzę dostępną użytkownikom działu /b/ 4chana, niewysychającego źródełka najnonsensowniejszych, najbardziej niepoprawnych i najbardziej uzależniających internetowych wygłupów.
  • Nonsensopedia polska encyklopedia humoru opisująca m.in. zjawiska występujące w internecie. Można na niej znaleźć m.in. artykuł na temat Wykopu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki