FANDOM

Oficjalny-wykres-sredniej-liczy-wykopow

Wykres zmian średniej liczby wykopów na znalezisko

Wykop jest funkcją używaną do wyrażenia swojego poparcia dla danego znaleziska. Wykopanie danego znaleziska pomaga mu wejść z Wykopaliska na Stronę główną, a później w promowaniu go. Najczęściej wykopywane znaleziska pojawiają się po prawej stronie w ramce "Ostatnio popularne", są wysyłane w "Podsumowaniu tygodnia" na maila zarejestrowanych użytkowników (opcja) oraz wyświetlane są jako jeden z elementów Widgetu.[1] Do wykopania z wykopaliska potrzeba 90 wykopowych punktów.[2] Wartośc punktowa pojedynczego wykopu zależy od pozycji danego użytkownika w rankingu.

Domniemana punktacja

Punktacja ta zmniejsza prawdopodobieństwo wykopania danego znaleziska przez świeżo zarejestrowanych użytkowników, co mogłoby doprowadzić do zasypania strony głównej znaleziskami dodanymi przez osoby mające multikonto, bądź boty.

"xx Wykopów, xx Zakopów i już na głównej?"

Stare
UWAGA - opisane poniżej zjawisko nie jest mile widziane w komentarzach i może spowodować falę minusów.

Używać na własną odpowiedzialność.

Komentarze tej treści czasem pojawiają się przy znaleziskach które szybko znalazły się na stronie głównej bądź pojawiły się na niej mimo sporej ilości zakopów. Często osoby piszące ten komentarz nie widzą, że jest to Wykop polecany.

Ciekawostki

  • Dawniej nie istniała punktacja ani podział użytkowników, każdy miał identyczną "siłę" wykopu
  • Kiedyś do wykopania znaleziska z wykopaliska na stronę główną wystarczyło nawet 15 wykopów [5]
  • Nazwa "wykop" często jest błędnie używana do określania znalezisk. Takie nazewnictwo może powodować różnego rodzaju niedomówienia, np. "Znalazłem fajny wykop na Wykopie i wykopałem go."

Zobacz też

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki