Fandom

Wykopedia

Lux Aeterna

189stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja7 Udostępnij

Lux Aeterna, często mylnie nazywana Requiem dla snu (ang. Requiem for a Dream), to kompozycja oryginalnie stworzona przez Clinta Mansella, umieszczona później w zremiksowanej wersji na ścieżce dźwiękowej do filmu o powyższym tytule.
Na jej podstawie utworzono również remiks pod tytułem Requiem for a Tower, którego spora część została użyta w zwiastunie filmu Władca Pierścieni: Dwie Wieże, a także w innych zwiastunach do filmów (np. Babylon A.D.), seriali czy gier, a nawet w programie Mam Talent.
Jest jednym z najczęściej wykorzystywanych motywów muzycznych do najróżniejszych filmików w serwisie YouTube. Używana w celu nadania filmikowi bardziej pompatycznego i dramatycznego charakteru.
Sam utwór doczekał się nawet własnego znaleziska, mającego na celu wyjaśnienie najczęstszych błędów dotyczących utworu, tj. jego pochodzenia oraz nazewnictwa.

322
Wykop-vote.png
Mit 'Requiem For a Dream'
Dodane przez pancake
Kategoria: Kultura

Stan wykopów na dzień 27 lipca, o godzinie 18:15.

Użycie w znaleziskach

Obecnie użytkownicy serwisu Wykop.pl, znużeni i zmęczeni dziełem Clinta Mansella praktycznie nie dopuszczają do tego, by jakiekolwiek znalezisko obecne w wykopalisku, którego podkładem jest ten utwór, dostało się na stronę główną.

Linki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki