FANDOM

498
Wykop-vote.png
Profesjonalne spamowanie wykopu
Dodane przez chust4
Kategoria: Kraj
Rybeczka.jpg

Avatar rybeczki

Jedna z pierwszych "wielkich afer wykopu". Wybuchła 15 lutego 2008 roku po dodaniu przez użytkownika chust4 znaleziska pt. "Profesonalne spamowanie Wykopu". Jak się okazało, jeden z najbardziej aktywnych użytkowników - aka rybeczka, postanowił zarabiać na Wykopowiczach generujących ruch na blogach prowadzonych przez niego. Na swoich blogach Rybeczka umieszczał linki AdSense Google, zarabiając tym samym na wejściach nieświadomych użytkowników serwisu wykop.pl. Należy również dodać, że o ile w samej chęci zarabiania pieniędzy nie ma niczego złego, to Rybeczka robił to w sposób wątpliwy etycznie. Jego fikcyjne blogi składały się z treści splagiatowanych z innych, zagranicznych blogów.

Wątpliwości

Co ciekawe sam chust4, który odkrył aferę nie był bez winy, przynajmniej tak sądził Kradziej, który w tym znalezisku : Link starał się udowodnić że chust4 sam zarabia na Wykopowiczach i tym samym go zdyskredytować. Większość uznała jednak, iż jest to po prostu mizerna próba ratowania własnego wizerunku, mająca na celu odwrócenie uwagi od swojej osoby.

Rybeczka dalej pozostaje aktywnym użytkownikiem wykopu i nadal dodaje nowe znaleziska teraz jednak dodaje linki do źródeł.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki