FANDOM

604
Wykop-vote.png
Wtopa banku PEKAO S.A.
Dodane przez gluth
Kategoria: Technologia
Pekao.jpg

PEKAO S.A.

Największa jak do tej pory i najszerzej komentowana afera z wykopem w roli głównej. Wszystko zaczęło się od znalezienia możliwości dostępu do internetowej bazy CV i listów motywacyjnych kandydatów do pracy w banku PEKAO. Dzięki znalezisku dodanemu na Wykop afera dość szybko zyskała rozgłos, sprawą zajęły się odpowiednie organy a znaleziona luka została naprawiona.

Bloger odpowiedzialny za wykrycie afery

Człowiekiem, który wykrył aferę był Kuba Nietrzeba (nick: Gluth).

Dane osobowe

Znalezisko natychmiast rozpętało dyskusję na temat ochrony danych osobowych. Po jednej stronie stanęli ludzie którzy bronili dostępu do danych osobowych i byli przeciwni upublicznieniu tego znaleziska po drugiej zaś ci, którzy chcieli, żeby poprzez Wykop dowiedziano się o wycieku i naprawiono błąd odpowiedzialny za bezproblemowy dostęp do bazy. Po stronie przeciwników udostępnienia danych osobowych stał pan Szklarski znany Wykopowiczom z robienia afer i obrażania wszystkich którzy są pod ręką.

Media

Media dość szybko zainteresowały się tą aferą i rozpowszechniły tą informację na swoich łamach. Skończyło się jednak na tym, że PEKAO nie było winne wycieku. A lukę w systemie naprawiono.

Cenzura wykopu

554
Wykop-vote.png
Wykop.pl wprowadza cenzurę wokół afery z PEKAO S.A.
Dodane przez PoP_Gniezno
Kategoria: Kraj

Bezpośrednio po aferze pojawiły się głosy, jakoby Administracja Wykopu wprowadziła cenzurę wokół tej sprawy, jednak chodziło o cenzurę przekleństw i oszczerstw w stosunku do pana Szklarskiego oraz usuwanie komentarzy zawierających same przekleństwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki