FANDOM

Reklamy są głównym źródłem dochodu serwisu i utrzymania serwerów. Są konieczne do jego istnienia mimo iż większość użytkowników nie jest tym zachwycona. Wielokrotnie źródłem frustracji użytkowników była liczba reklam na wykopie - zwłaszcza gigantyczna liczba "wykopów polecanych".

Bunt

Afera-adblock-strona-glowna.jpg

Tak wyglądała strona główna przed dodaniem apelu (filetową ramką zaznaczono powierznię zajmowaną przez reklamy)

1811
Wykop-vote-braz.png
Denerwują Cię wszędobylskie reklamy na Wykopie? Jest ich już ponad 50%!
Dodane przez Bofain
Kategoria: Rozrywka

Gdy jeden z użytkowników zaczął walczyć z reklamami znajdującymi się w serwisie, dodając reguły AdBlocka oraz poradnik jak je stosować, umożliwiając skuteczne zabicie reklam na witrynie, poparło go ponad 1800 osób a sam apel doczekał się odzewu ze strony administracji, która wreszcie poczuła się zobligowana do ustosunkowania się do zaistniałej sytuacji, mimo iż prośby i skargi użytkowników w tym temacie pojawiały się już wcześniej.[1]

Typy reklam

Wyróżniamy sześć typów reklam na wykopie:

  • Banery reklamowe
  • Ogłoszenia
  • Wykop sponsorowany
  • Wykop polecony
  • Logo reklamowe
  • Zakładka reklamowa

Banery reklamowe

Najbardziej nachalna forma reklamy na wykopie. Banery są kolorowe i ich głównym zadaniem jest rzucanie się w oczy. Często są dodatkowo animowane, co ma jeszcze bardziej przykuć naszą uwagę.

Przykład

Banery.png

Ogłoszenia

Ogłoszenia znajdują się w kolumnie po prawej stronie serwisu. Nie są tak natarczywe jak banery gdyż nie są animowane i zwykle przybierają postać ramki w kolorach niezbyt rzucających się w oczy, niemniej jednak zajmują dość sporo miejsca.

Przykład

Ogloszenia.png

Wykop sponsorowany

Zwyczajna reklama, która przypomina w swoim wyglądzie znalezisko. Pojawia się losowo między 1 - 3 pozycją na stronie głównej, wykopalisku oraz wyszukiwarce. Wyróżnia go literka S zamiast liczby głosów, pod którym widnieje napis wykup, którego kliknięcie kieruje nas do informacji na temat reklam na Wykopie. Oprócz tego reklama taka posiada ciemniejsze tło, a także grafikę z napisem wykop sponsorowany w prawym dolnym rogu. Wykopy sponsorowane pojawiają się także w ramce po prawej stronie serwisu.

Przykład

Wykop sponsorowany.png

Wykop polecany

Sponsorowany.png

Przykład wykopów polecanych

Jest to znalezisko, którego źródłem jest np. artykuł Gazety Wyborczej lub wpis na blogu vBeta.pl, którzy to wykupili promocję ich portali na Wykopie. Znalezisko takie znajduje się na pierwszej stronie, w wykopalisku, na podstronach i w wynikach wyszukiwania. Można to porównać do reklamy, która działa w taki sposób, jak degustacja produktu w supermarkecie - jeśli komuś zasmakuje, to może zatrzyma się na dłużej, przejdzie do innego działu, a przy okazji nabije kilka odsłon reklam. Informacja o tym, że mamy do czynienia z wykopem polecanym znajduje się po prawej stronie znaleziska - jest to banner danego portalu. Niżej informuje nas o tym także grafika z napisem wykop poleca. Znalezisko takie ma także ciemniejsze tło. W zasadzie jest ono zwyczajnym znaleziskiem dodanym przez Wykopowicza, z tą różnicą, że pojawia się losowo w różnych (wymienionych wyżej) miejscach na Wykopie. Gdy uzyska odpowiednią ilość głosów, pojawia się na stronie głównej na stałe (tak, jak w przypadku każdego innego znaleziska) i w takim wypadku znika, wyróżniające je na liście, ciemniejsze tło i nie pojawia się już ono losowo w innych miejscach.

Logo reklamowe

Oryginalne logo wykopu zmodyfikowane na potrzeby kampanii reklamowej. Pojawiło się za sprawą kampanii Heyah, której jeden ze spotów został nawet wykopany na stronę główną jako normalny link [2]

Przykład

Wykot.png [Zobacz więcej na ten temat tutaj: Wykot]

Zakładki reklamowe

Najmniej natarczywa forma reklamy na wykopie gdyż po prostu jest najmniejsza i idealnie wtapia się w tło.

Przykład

Zakladka.png

Linki

Zobacz też

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki